torsdag 24 maj 2007

MY MY, HEY HEY (OUT OF THE BLUE)

"There's more to the picture
Than meets the eye.
Hey hey, my my."


Jag har ett inlägg sparat som jag hade tänkt att använda nån dag när musiken inte kommer, fantasin tryter och tankarna inte vill komma på pränt. Till det har jag tänkt att använda citatet "It's better to burn out 'cause rust never sleeps" från Neil Youngs platta 'Rust Never Sleeps'. I morse vaknade jag sjukt tidigt, klockan halv fem, och kunde inte somna om. Först var det tyst, sen kom tonerna och några versrader från HEY HEY, MY MY (INTO THE BLACK) upp i huvudet. Lite irriterande är det att jukeboxen föregår mig. Nåja, låten går ju att återanvända. Det är ju inte så att den har ett bäst-före-datum.

***

Nu skulle jag med lätthet somna om. Men det går inte. Man måste jobba också.

5 kommentarer:

millabadilla sa...

Du, du kan klassas som sjukdomsspridare. För nu är My my, hey hey på repeat i mitt huvud...(fast bättre än Boten Anna då och då räckte det också med bara rubriken). Och reggae, 70-talsroots. Som The Abyssinians.

Sånger från nedre botten sa...

Ha, ha, ha. Cool Runnings!

Jah Hollis sa...

There is a land
far, far away
Where there´s no night
there´s only day...
Abyssinians

Inte så bra för mig kanske, som lever upp på nätterna. Men dom var bra när dom var i Malmö för några år sedan.

Sånger från nedre botten sa...

Satta Massagana, Forward On To Zion

millabadilla sa...

Jo, de har en del grej hits. Så är det. Jag har sett dem nån gång, men när var det? typ en massa hundra år sedan. Minst. Men jag vet inte, det där med reggae är lite blandat för mig. Både bra och anus.