söndag 20 maj 2007

Järnspikar oxå!


"The first time ever I saw your face

I thought the sun rose in your eyes

And the moon and stars were the gifts you gave

To the dark and the empty skies, my love."


Det du läste ovanför är fusk. Jag fick inte 'The first time ever I saw your face' i huvudet när jag vaknade. Det var märkvärdigt tyst. Därför är det du precis har läst bara en ren och skär önskning; att få höra Marcia Griffiths vackra röst sjunga låten över ett fantastiskt sugande och släpande komp. Låten finns med på Trojans Lovers Box och är helt outstanding. Tyvärr hittar jag den inte på YouTube, så ni får hålla till godo med Roberta Flacks vackra, men inte lika suggestiva, version.

***

I morse hade jag tänkt att jag skulle ta en långpromenad. Fast så där jättelång blev den inte eftersom jag hade kameran med mig så fastnade jag först på en tom fotbollsplan och sen på Gyllene Ratten. Gyllene Ratten var sveriges första motell som senare blev flyktingförläggning och då blev rikskänt för att ett gäng balter drev en synnerligen vidrig bordellverksamhet där. Idag är det inhägnat, trashat och bombat av kidsen. Det blev en del fina bilder, som ni tyvärr inte får se idag - eftersom kabeln ligger kvar på jobbet. Som den klant jag är trampade jag självklart på en rostig spik, tack och lov utan nån större skada. Converse All Stars är inte att rekommendera på rivningstomter, spiken gick igenom sulan som om den varit gjord av smör.

***

Idag är det derby. IK Tellus veteraner möter Gröndals på Västberga IP klockan 20.30. Det brukar bli rätt tuffa drabbningar. Och jag är fortfarande för skadad för att lira match. Trist.

***

Tänk om en del matcher bara var 45 minuter långa. Då hade Bajen vunnit över Umeå igår...

***

Geffle borta. Hmm.

5 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Och tänk att det är Kirsty MacColls, frid över hennes minne,farsa som skrev den låten.
Hm, det gick gick inte så bra mot Gefle. Och MFF fick svälja ett surt piller också, efter att ha kämpat länge och väl.
Publiken i Örebro måste vara en av landets sämsta. Snacka om Gnällbältet.

Sånger från nedre botten sa...

Det är en rysligt vacker låt. Att det var Kirstys gubbe som skrev den var mer än jag visste.

Det är kanske dags för en ny lista: Sju arenor med sämst publik?

Anonym sa...

Hur mäter man det? Minst antal åskådare? Flest antal våldsbenägna supportrar? Flest förluster för favoritlaget?

Sånger från nedre botten sa...

Varför inte tystast och tråkigast? Eller bara fullsatt när laget går bra?

Jah Hollis sa...

Publik som enbart visar förakt mot motståndarlaget, som totalt saknar storsinthet. Som beter sig gnälligt när det inte går bra för det egna laget.