torsdag 31 maj 2007

Thank You For The Music

"We don't need - we don't need no more - we don't need - No more trouble - we don't need no more trouble! Trouble we don't need (we don't need), (we don't need) lord, knows! - We don't need no more war (no more trouble). No more trouble - we don't need no more - more trouble!"

Vilken grymt skön musikmorgon! Mr. Bobby som fick mig att slå upp ögonen. Tassade in i dotterns rum för att väcka henne: "Pappa kan du inte sätta på Moneybrother, låt nummer tre?". Okidoki. Fixade frukost till 'Downtown train (tåget som går in till stan)' och 'Midnatt till sju', sen satte jag på radio Stockholm, mest för trafikinformationen, och döm om min förvåning; Emmylou Harris, Van the Man, och Waterboys, därefter urartade sändningen, men det gjorde verkligen ingenting. Med en sån start krävs det mycket för att sabba dan.

5 kommentarer:

CV sa...

OJ, ja det var mycket bra låtar på en gång. Själv lyssnade jag på Sarah Dawn Finers nya album, som är skönt. Men det räckte tyvärr inte, en elak kollega förstörde dagen i alla fall.
Sånt är livet, nu tröstar jag mig med Kate Bush.
RS
kulturbloggen.com

Sånger från nedre botten sa...

Jepp. Men jag hann knappt komma till jobbet förns smilet försvann; ingen ville kännas vid ordern om ett pressmeddelande jag skickat ut. Fast primalterapi över chefen är ju inte heller så dumt...
..han står nog fortfarande och torkar min saliv ur sitt ansikte.

Cliff Hanger sa...

Moneybrother är mycket bra. Även som Pengabrorsan. En av de bättre låtarna, om inte den bästa, som han gjort är "Justa grabbar har grönvita hjärtan".

Men vad betyder namnet Moneybrother egentligen (jo Pengabrorsan, jag vet. Men vad menas?).

Sånger från nedre botten sa...

Han som ser till att polarna har jobb och stålar? Eller?

Jah Hollis sa...

Dämpade ångesten på The Downtown Train hem i kväll med Desire (tack för tipset, jag handlade för 800 spänn på Ginza).
Emmylou som "harmony singer".
Jesus!